Olikheter

Idag när jag var ute och joggade min runda så tänkte jag på alla olikheter det finns mellan
Sverige/USA/Australien. De länder jag faktiskt bott i mer än sådär på semester.

Sverige

- Man går faktiskt till affären om man bor nära, eller cyklar.
- Man går in till banken med sina ärenden.
- Inte mycket är fejk. Nu menar jag bröst, näsa, läppar m.m.
- Vi har kallt på vintern och "varmt" på sommaren.
- De äldre förstår varför de yngre har snyggare kropp än de har.
- Vi har 100 affärer till alla saker vi behöver. 
- Vi går och betalar för ett visst säta på bion.
- Hemmafru, vad är det?
- Automatare, är du lat eller?
USA

- Man tar drive in till ALLTING. Bank, apotek, mat, glass, starbucks !! Allt..
- Man kör och handlar om man så bor precis bredvid affären. Här heter det inte att gå eller cykla.
( Tror inte ens jag såg en vanlig människa på cykeln i usa, mer än kids så såattsäga )
- Allt är fejk. Hemmafruarna har bröst, gärna stora upp till hakan, stora läppar, gärna fettsugning, näsan är rak och smal.
- Vädret, ja jag kan väl inte riktigt säga så mycket om det eftersom det finns sådär 50 delstater och alla är olika.
- De äldre som har fött barn kan absolut inte förstå och acceptera varför 19-20 åringar har snyggare kropp än de, även om de faktiskt tränar litegrann.
- Hemmafruar är ganska bitcha och gillar gossip. 
- Affärerna har ALLT. Du behöver inte springa i 50 olika för att köpa alkohol, mat eller kläder. 
- Köp en biljett, sätt dig vart du vill biografer. 
- Automatare. 
Australien

- Jag har inte sett drive in banker, eller apotek eller starbucks. Man gör sina ärenden inne på ställen.
Såklart, förutom drive-in food. 
- Tror inte personerna här är så lata, men de flesta bor inte precis bredvid affären, så ja dom kör bil. 
Men jag har sett folk på cykel ;) Ofta tar folket hellre tåget eller buss för att komma till staden. 
- Hemmafruar, vad är det? Tror inte jag träffat någon som bara går hemma. Inte vad jag vet, här arbetar vi. Dock arbetar inte alla mammor 100%.
- Vädret. det är alldrig kallt. 20 grader och det är vinter. Men kallt, nej det är det inte. Dock går folket i mössa och tjocka jackor. 
- De äldre accepterar de yngre, och förstår faktiskt varför vi är slankare.
- Affärerna är stora och har fördetmesta allt.
- ALLA går i flipflop dagarna i enda. Inklusiva jag !
- Alla kör automatare. 
- Här tar man drive in bio, eller varför inte i parken.
Jag vill ha en mix av allting, går det?
Jag vill ha :
- Affärerna som har allt.
- Automatare, ja jag är lat. Det är bekvämt.
- Trevliga människor som förstår varför de yngre som inte fått barn är slankare och finare, och inga bitchiga hemmafruar tack!.
- Flipflop, mmm love it.
- Värmen.
- Utebion, drive in bio, bekvämligheten.
- Inget fejk tack.
- Inte ta bilen överallt.
- Drive in starbucks är ju faktiskt awesome, men drive-in banker är lite för mycket, även om jag själv föll för denna fälla när jag bodde i USA. Det är bekvämt, men gud vad lat man känner sig. 


Bara en liten rolig tanke :) 


Kommentarer
Postat av: Nathalie Phexell

Jag trycker på gilla knappen=)=)

2011-05-19 @ 12:03:20
Postat av: Nathalie Phexell

Jag trycker på gilla knappen=)=)

2011-05-19 @ 12:04:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0