Dagen med stort D

Tänkte berätta om min resa. Egentligen känns det som att resan började imorse, men faktiskt så var det igår morse.
Jag gick iallfall upp tidigt, duschade och tog på mig. Syrran och Lovisa kom. Sen kom öven andra syrran.
Satt och snackade innan det var dax att packa ihopa väskorna på allvar.

Dax att åka. Kramade om mina syskon och kära syskonbarn som kommer vara dö stort när jag kommer hem. Lilla hjärtat. Sen styvpappa. Sätta sig i bilen och åka. Så fort jag och mamma kommer ut ur byn börjar jag stor böla. Ville typ inte åka. Ville , men det kändes bara jobbigt.
Ville inte lämna min familj igen. Ville inte lämna mina vänner där hemma.
Fick ta mig samman och kom till tåget.
Tåget kom ganska så snabbt och blev att säga att snabbt hejdå till mamma. Tur det eftersom annars hade jag bara börjat gråta igen. Jag vet tiden kommer gå snabbt. Men endå.
Flyget gick som det skulle vid 14. Stort jävla flygplan. Gillade det skarpt.
God mat, kollade lite film, men orkade knappt för jag hade ingen egen skärm utan fick titta på stora skärmen.
Blev mest musik, lite sovande och film. 10 timmar första omgången.
Av i Bangkok. Tog mig 20-25 minuter att hitta till nästa gate. Svinigt varmt. Klockan var där när jag kom fram 6am och då var det 30 grader varmt.  svettigt.
Väntade en stund , sen tog jag flyget till Perth. Denna gången hade jag iaf skärm så jag kunde titta film själv, så jag satte igång " you got mail" och somnade ;D Sjukligt trött för då var ju klockan typ 2-3 på natten för mig. Galet.. Men morgon här.
Hoppat över natten mellan sön-mån.
Efter 7 timmar till i planet var jag framme. Allting gick väldigt smidigt. När jag kom ut ur planet var det att gå igenom passkontroll. Tog jätte fort och inga problem alls.
Sen hämtade jag min väska vilken kom direkt. Tog den och skulle gå igenom security innan man kom ut, men dom lät bara hunden lukta på mina väskor sen fick jag gå ut,. Så jag var ute på nolltid. Dom behövde bara vänta typ sådär 5 minuter s¨å dom blev chockade när jag kom ut tidigt :) Dom hade sett planet landa o sådära.
Tog och körde hem,. Väldigt varmt. Såklart gick jag åt fel håll när jag skulle sätta mig i bilen. haha.
Gick till vår passagerarsida men det är ju deras förarsida. Haha ;)
Kom hem. Packade upp lite. Datorn, duschade. Ätit middag. Efter middagen gav jag dom sina presenter. Dom blev jätte glada. :) Så det var kul.
Nu har ingarna precis legat här inne och stojjat och haft sig. Katie vill jag ska sova över här. Hon är lite rädd jag ska försvinna under natten. Haha. Men jag har lovat henne att sova över här :) Haha. Söta !
Nu ska jag titta på Burlesque, vilken jag började se på flyget. Sjukligt bra. :)
Sen sova. Är såå trött. Övertrött :O
Ska se om jag kan lägga in bilder här och nu.
Bangkok
Bangkok
Töserna i min säng.
Nu blir det film och sova.
God natt.

Kommentarer
Postat av: Elin

Lycka till nu! Flickorna ser väldigt snälla ut :)

2011-03-21 @ 13:03:01
URL: http://elinaupairmarbella.blogspot.com/
Postat av: Erika Phexell

Så härligt det ser ut.Jag förstår att det kan vara varmt där! Så söta flickorna är. Hälsa de så gott!! Skriv om vi ska skypa någon dag i veckan nu. puss

2011-03-21 @ 18:52:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0