Ny vecka, nya arbetstider

Ännu en ny vecka har börjat. Jag börjar undra vart tider tar vägen.
Många känner " Gud vad tiden går långsamt". Jag känner " Fan vad tixden går fort".
Mina dagar springer iväg, och ibland vet jag inte alls vad det är för dag.
Känns som att jag missar en eller två dagar i veckan. Ena dagen är det Måndag, andra dagen är det Torsdag och nästan helg. Jag klagar inte, absolut inte, tycker bara det är märkligt.

Eftersom det är Måndag och jag började mitt nya jobb på riktigt idag, 
så är jag hemma. Inte sova hos Corrin alls förutom helger.
Fast idag frågade min chef mig om jag vill jobba Söndagar också.
5 dagar i veckan blir det nu istället, vilket är positivt pengamässigt,
men väldigt negativt kärleksmässigt. Detta innebär att jag och Corrin endast
kan sova tillsammans Fredag natt och Lördag natt. Det betyder att vi ses Fredags kvällar, Lördagar och Söndagar men endast till ca 7.30. Jag är ledsen för detta, men jag måste jobba och få pengar och det förstår vi ju båda två. 
Dock suger det att jag inte kan jobba heltid på dagen som alla andra istället.
Dock är det bara 6.5 veckor kvar, sen kan jag söka heltids jobb på dagen. 
Och då ser jag min älskling lite varje dag. 

Jobbet gick iallafall bra. Jag gillar det faktiskt. Tur är väl det. 

Helger var kanoners. :)
Vill ha helg varje dag.

Åh, ni fick ju t o m en bild på håret ju.
Vad tyckte ni?!


Imorgon blir det att handla lite ingredienser till min bakning på Torsdag - lussebullar ;)
Annars vet jag inte. Kanske Harry Potter på bian.. Kanske film, kanske lunch med Holly..?!
U never know..

BTW. Sitter här och äter svenskt godis som jag fått av Jonas. Fick 3 påsar, TACK..
Det är så gott, såå gott.
Men nu är jag törstig, så ska hämta dricka, sen hopp i säng.
God natt.

Puss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0