Mensvärk?

Aldrig har jag varit med om något liknande.
JAg har haft den värsta morgonen i hela mitt liv,
vad jag kan minnas iallafall.

Vaknade flera gånger inatt av att jag hade mensvärk.
Alla som har haft mensvärk vet hur intensiv den smärtan 
kan vara. Alla vet att det gör sjukt jävla ont.
Jag t o m drömde att jag hade AS ont i magen,
vaknade upp och insåg att nej, det var ingen dröm. SÅ jävla ont hade jag.

Vaknade imorse. "Gick" ut i köket. Kunde knappt gå.
Gjorde tee, smådog lite samtidigt.
Insåg yes, Pauline är vaken och bad direkt om smärtstillande.
Förklarade varför och hon gav mig tabletter.
Tog jag dom?! Nej, jag var så yr och mådde så illa så jag sprang
in på toaletten. TYP sprang, då menar jag när man är as full ni vet , och vinglar sig in på toaletten.
Så var jag denna morgon.

Satt där en lång stund. Spydde, svimmade, vaknade upp. Kallsvettades, frös.
Kallade på Pauline men ingen hörde mig.

Försökte mig ut i köket och jag kom så långt som till köksgolvet.
Där låg jag sen och skakade, grät och jämrade mig över mina starka smärter.
Dessa smärter var värre än dom inatt. ALDRIG har jag kännt något liknande.
FYFAN.

Kallade på Pauline igen, men Murray kom. Hon hade redan åkt till jobb.
Typiskt. Så där låg jag, skakade, mådda as illa, huvudet snurrade. Svimmade lite, vaknade och frös som fan.
Jag var kritvit i ansiktet enligt Murray, hade undertemperatur ( han tog tempen )..
Han gav mig en filt och där satt jag.

Tog mig lite senare upp till soffan och låg där. Skakade så mycket så han höjde värmen på
värmefläkten och där låg jag tills klockan 11 ungefär. Somnade när han tog flickorna till skolan,
sen sov jag enda tills dess.
När jag vaknade upp för dom värsta smärtorna borta. SKönt.
Men min kropp var skakig, mitt huvud var lite halvt borta.

Jag har nu orkat äta en macka, druckit en kopp tee.
Jag mår ok,. Jag har fortfarande min mensvärk, men en "normal" mensvärk.

Jag vet inte vad som hände med mig imorse, varför jag hade det såhär.
Jag vet bara att jag aldrig igen vill känna den smärtan. Jag trodde jag skulle dö,
jag trodde att jag skulle behöva åka till sjukhuset eller något.
Det var obehagligt att ha så ont. :( 




Kommentarer
Postat av: Malin

usch så hade jag nästan förra söndagen med .. eller iaf 70 procent av de du hade.. man bli rädd o känner va fan är fell. sjukt att mens kan göra såååå mkt.. tur du mår bättre nu..hur trivs tjejen i auatralia då ?? PUSSS

2011-07-07 @ 11:21:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0