Muffins.

Vänta, nu tänker jag ta ett glas mjölk innan jag fortsätter skriva här. 
Åh det var gott. Jag vet inte varför, men varje gång jag åker utomlands så slutar jag dricka mjölk. Tror det är för att jag är rädd det inte ska smaka som hemma. För hemma älskar jag ju mjölk. Samma i USA. Tog mig nog någon månad innan jag vågade smaka, men sen, mmm vad gott.
Nu har jag inte druckit det på 3 veckor, men det smakade gott. :)


anyway. Jobb idag. Kan ju säga er att det var en jobbig morgon. Den ena söta lilla tvillingen började skrika och gråta direkt jag lade fram kläderna, fär hon skulle ju INTE ha kjol på sig, utan klänning. Hon hade klänning igår så jag tyckte hon kunde ha kjol idag, för hon har bara 2 klänningar. detta tyckte hon inte var okej. Hon tänkte inte ta på sig förrän hon fick en klnning. Hon fortsatte gråta och ha sig. Vem vann detta dilemmat?
Jo, det gjorde jag. Taskig au pair va?! Jag sa åt henne att hon kan ju faktiskt inte ha klänning 2 dagar i rad, för då har hon inget resten av veckan, (även om det är tvättdag imorgon så hon får dom rena ;) ) 
Till slut gjorde hon som jag sa, men nej, hon kunde inte sluta gråta. Men efter ett bra tag så blev hon tyst och var en fin flicka. 


När jag hade lämnat flickorna kom jag hem och hoppade i säng igen. Hade bara sovit ca 5 timmar inatt, så var ganska trött. Somnade såklart och vaknade rätt många timmar senare, och direkt bestämde jag mig för att baka choklad muffins. Satte igång att rota i skåpen efter alla igredienser och hittade allt utom vaniljsocker. Letade och  letade men nej. Det fanns bara inte där. Då fick jag en smartsmart ide. Jag gör det utan vaniljsocker. 


Bara att sätta igång. Gjorde min fina smet, och in i ugnen. Nu är dom färdiga, och dom är jätte fula.
Hela ihopsjunkna jäklar. Lite krämiga i mitten, men goda var dom. Ska dock låta dom svalna och bli lite fasta :)
Bakpulver har jag i, så kan inte vara det som är problemet. Skit samma, bara dom smakar gott ;P Då får dom lov att vara lite fula. Eller ... Mycket fula. Nu kom jag på vad det kan bero på. Formarna jag lade smeten i är väldigt stora och utspridde lixom. Kilar inte stadigt om man säger så. Kanske därför? mm, goda är dom. 


Åh ja, blev inget IKEA idag då ju. Insåg att jag hade inga mynt så ville inte ta tåget. Haha.
Dessutom sov jag ju :)


Kollade precis på klockan. Snart dax att hämta tjejerna. Tiden går väldigt fort under dagarna när dom är i skolan. vet inte egentligen hur den kan gå så fort, men det gör den. 
Tur. Får jag snart något att göra. 


Uppdaterar senare angående vad ungarna tyckte om mina FULA muffins !. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0