Matlagningskunskaper

Onsdag. Idag tyckte jag faktiskt att det var lite kallt när jag vaknade. Endast 19 grader. 
Gick med barnen till skolan, sen somnade jag gott om i fåtöljen.
Vaknade vid ca 11:30. Åt lite vattenmelon sen började jag städa.
Tog endast en timme idag. Tror det beror på att jag faktiskt vet vad som skulle göras. 

När jag var klar skypade jag en stund med Kajsa :) Trevligt samtal med henne. 
Sprang och hämtade barnen. 
Gav dom lite snacks. Jag gjorde inte mkt.

Förberede maten, men då kom Pauline hem. Tidigt och bra. Vilket betyder hon skulle få vara hemma till middagen. 
Vi bestämde hon skulle bada barnen för jag lagade middag.
Gjorde köttbullar, potatis och egen sås från scratch. Första gången och jag var lite nervös. 
När jag hade gjort köttbullarna gjorde jag såsen utan skyn som blev av köttet.
Måste säga att jag är grym. Den blev SKIT GOD,. Fick mycket beröm och dom älskade maten :) 
Jag är glad. Första gången, också blir den så god :D
Vad ska jag laga nästa vecka, något förslag? :) 

Fick även höra av Katie vid matbordet att jag bara tycker om Alicia och inte henne. Lilla gumman, vad fick hon det ifrån? :( Söta sak, tycker om alla lika mycket. Så det är så. 


Nu har vi fixat disken, jag har gjort mackor till flickorna till imorgon. :)
Musiken i öronen, internet. 
Blir ingen jogging idag. Är alldeles för mätt. Men det ska dåligt väder imorgon ( 23grader)., vilket betyder perfekt jogging väder. Tror att jag tar Fredag till att söka jobb :) Fixar cykeln imorgon. Blir perfekt :) 


Imorgon blir det skype med mamma :)
Trevlans.


Nu ska jag fortsätta här.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0