Kärleksförklaring

Jag är så mätt så att jag nästan spricker. Börjar bli en vana att säga det nu, men gudja.
Jag lagade mat idag ju. 

Men låt mig berätta mer om dagen. 

Städade imorse, tog mig endast lite över en timme. Går fortare nu när man vet exakt vad man ska göra.
Skönt. 
Efter jag städat snackade jag med folk, softade och väntade på AC killarna. Skulle komma people hit och fixa vår Ac som bara har sprutat varm luft senaste veckan. Inte skönt, men tur har det inte varit för varmt ute..
Dom kom lite över 1pm, tog inte så lång tid alls. Killen som pratade mest frågade mig vart jag kom ifrån för han hörde min accent :P Sverige var ju svaret, och då kom följdfrågan " vad gör du här". 
Tydligen hade hans ex okså varit au pair, men i usa, sa att det har jag med. Haha.
Ja, han höll med mig om att det är ett bra sätt att få se världen. :)
När det samtalet väl tog slut tackade jag för hjälpen, och återgick till min dator. Haha. 

Gick efter en stund och hämtade flickorna. Gjorde inte så mycket. Tog in tvätten. ( förresten kom jag på nu jag glömt min tvätt där ute ).
Lade undan tvätt, bäddade Katie's säng, för hon gav mig extra jobb med sängkländer imorse. 

Sen började jag förbereda lite med maten. Gjorde potatisgratängen. Samtidigt fick jag ungarna i badet. Tvättade dom, medans jag mellan sprang och gjorde vid kycklingfileerna. Fixade allt, fixade ungarna, upp med dom ur badet, in med maten i ugnen. Klart. Pustade ut. Haha.

För er som vill veta, gjorde jag fylld kycklingefile med potatisgratäng. Fyllde kycklingen med mozarella ost, pesto över det, körsbärtomater i där, och basilika över. På kycklingen saltade jag och pepprade. 
Egen potatisgratäng.
Jag kan ju säga er att det var gudomligt gott. Första gången och det var helt fantastiskt. 
Fick väldigt fina lovord av dom alla. Dom åt och åt, och älskade varenda tugga av det. 
Pauline sa något i stil med "Du kommer bli en fantastiskt fru någon dag när du lagat mat såhär"
Jag blev jätte glad över allt dom sa, och jätte glad att dom tyckte om det. 
Vad ska man laga nästa vecka?! :)
Nu sitter jag här, proppmätt. Ska ut och ta min tvätt. Lägga in den, duscha och sen vettitusan. sova kanske. :P
Läsa kanske. Myspys iaf. 

Nu återgår jag till min tvätt.
Tjing. 




Kommentarer
Postat av: Syrran

Va bra att det blev gott :) vi får komma på nåt lika gott att göra nästa gång!!!

PS: Pyret bökar på kvällarna ;)

2011-04-13 @ 18:34:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0